miercuri, 22 septembrie 2010

Ce este publishingul?

Publisherul este o companie care in schimbul unei parti din drepturile de autor (de executie publica dar mai ales drepturi mecanice) va promova piesa si mai ales va obtine maximizarea veniturile obtinute de pe urma unei piese musicale si prin alte cai decat oragnismele de gestiune colectiva. Un publisher va gasi si autoriza exploatari alternative cum ar fi film, publicitate, televiziune si monitorizeaza exploatarea piesei si ia masuri in cazuri de piraterie sau furt intelectual. O activitate importanta si aducatoare de venituri este acordarea dreptului de sincronizare (asa numitul sync right) prin care este acordat dreptul de a alatura (sincroniza) muzica la o inregistrare vizuala. Acest drept e necesar mai ales in film si televiziune.
In fapt este un fel de troc prin care autorul se asigura ca un tert cu mai mult timp si competenta decat el ii urmareste drepturile si il cointereseaza prin acordarea unuir procent din drepturile sale.

Publisherii au aparut din cadrul caselor de discuri, dar in timp cele 2 activitati au fost separate total, desi si acum marile case de discuri controleaza publisherii importanti.

Primii publisheri in sensul modern al cuvantului au aparut inca din secolul 19 in Franta, desi au existat precursori cu mult timp inainte.

Cei mai mari publisheri la nivel mondial sunt:
-    Universal Music Group;
-    Sony ATV
-    Warner Chappel
-    EMI Music Publishing
Din acestia EMI si Universal sunt reprezentati direct in Romania prin subpublisherii EMI Music Publishing Romania si Universal Music Romania.

Despre publisherii romani si cum se face publishing in Romania data viitoare :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu